Välkommen! Du befinner dig nu på personalsidan.
Välkommen till ekonomiavdelningens sida. Här hittar du som anställd information om frågor som rör vår interna ekonomiadministration.
Ekonomiavdelningen är kommunstyrelsens verktyg för att hantera kommunens övergripande ekonomi- och finansfrågor. Ekonomiavdelningen har ansvar för kommunövergripande planering och samordning av kommunens redovisning-, budget-, och uppföljningsprocess. Avdelningen ansvarar även, genom sin inköpsfunktion, för kommunövergripande planering och samordning av kommunens inköpsprocess. I uppdraget ingår att genomföra kommunövergripande upphandlingar samt att stödja verksamheterna i sina specifika upphandlingar. Vidare har avdelningen en konsultativ roll avseende råd och stöd till kommunens verksamheter.
Kommunens ekonomiavdelning hanterar även redovisning samt upprättande av årsredovisning och koncernredovisning för Älvsbyns Kommunföretag AB.
Ekonomichef 0929-171 37
Ekonomiassistent 0929-171 39
Ekonom 0929-171 71
Ekonom 0929-171 41
Ekonom 0929-171 70
Ekonom 0929-171 42
Du når oss säkrast på våra telefoner mellan klockan 10.00 och 12.00. Vill du vara säker på att få kontakt med oss, skicka då ett e-post till ekonomiavdelningens gemensamma adress ekonomi@alvsbyn.se
Upphandling, för kontakt om avtal, inköpsfrågor mm använd kommunens e-tjänst eller maila till inkop@alvsbyn.se.
Blanketter hittar du i menyvalet ”Blanketter/information ekonomiavdelningen”
Där finns exempelvis blanketter för manuell leverantörsbetalning, kundfakturor och privata utlägg.
Instruktioner hur du mottagnings- och beslutsattesterar dina digitala fakturor samt hur du sätter kontosträngen. Du finner även instruktioner om hur du vidarebefordrar din digitala postlåda vid frånvaro. Har ni frågor om IOF vänd er till ekonomiavdelningen.